вівторок, 22 березня 2016 р.

Презентація гри з навчання грамоти

Велика увага у роботі нашого НВК приділяється наступності між дошкільним закладом та початковою школою,який є більш сприятливим,завдяки тісному взаємозв’язку вихователів та вчителів.
Сьогодні ми хочемо звернути Вашу увагу на мовленнєву готовність дітей до школи та показати специфіку наступності у роботи між дошкільною та початковою освітою. 
Одним із аспектів мовленнєвої готовності до шко­ли є необхідністю навчання дітей грамоти яка допомагає підготувати дошкільника до писемного мовлення та навчання дітей читанню.
Як же відбувається наступність й перспективність навчання дітей грамоти, між дошкільнятами та першокласниками? Зараз ми проведемо словесні дибати між вчителем та вихователем, з метою відстежити безперервність навчання дітей грамоти.
Вправа «СЛОВЕСНІ ДИБАТИ»
Вихователь: Дошкільники оволодівають прийомами звукового аналізу слів за схемою використовуючи фішки,поділяють слова на склади.
Вчитель:У першому класі проводиться вже звуко-буквений аналіз слів,поділ слова на склади,визначення кількості складів,визначення наголошеного складу.
Вихователь:Дошкільник із мовленнєвого потоку виокремлює речення,поділяє речення на слова та моделює речення.
Вчитель:Першокласники складають речення,визначають кількість слів,поширюють речення,складають речення за схемою та схеми до речень.
Вихователь: Діти оволодівають різними видами штрихування,обводять по контуру,пишуть елементи букв.
Вчитель: У школі учні вчаться писати букви,списувати друкований і рукописний тексти  та також писати під диктовку.
Вихователь: Дошкільник знає звукове позначення літер та читає по складах.
Вчитель: На основі сформованих умінь і навичок першокласник починає читати по складах, а далі – цілими словами та букварні тексти.
Отже, порівнявши орієнтовні показники навчання дітей грамоти дошкільника та першокласника, слід зазначити, що програмний матеріал побудований на принципі наступності і перспективності розвитку дитини.
Зараз ми презентуємо ігри, в яких досить легко навчити дітей звуковому аналізу слів, які ми використовуємо на занятті в дитсадку, а потім – і в школі. навчити дітей звуковому аналізу слів, яку ми використовуємо на занятті з грамоти.
«ЗВУКОВИЙ ЛАНЦЮЖОК» 
МЕТА: вчити дітей виділяти перший і останній звук у словах; формувати вміння викладати ланцюжок зі слів предметних малюнків за допомогою наявності місцезнаходження заданого звука; розвивати звуковимову, фонематичний слух, увагу, логічне мислення; виховувати самостійність, зосередливість, інтерес до колективної роботи.
МАТЕРІАЛ: картки /різні/для індивідуального звукового аналізу слів.
ХІД ГРИ: Вихователь роздає предметні малюнки дітям /індивідуально, у парі/ та пропонує розглянути зображення з метою самостійного визначення першого та останнього звука у зображених словах. Педагог пропонує дітям викласти колективно ланцюжок зі слів предметних малюнків, дотримуючись послідовності повторення першого та останнього звуків.  Гра розрахована на колективну роботу вербально: якщо виконано правильно – вийде ланцюжок.
УСКЛАДНЕННЯ:
*змінювати предметні картинки;
*добирати слова-ознаки до назв картинок;
*скласти з кожним словом речення.

«ЗВУКОВЕ ПІАНІНО»
МЕТА: вчити дітей проводити звуковий аналіз слів, за допомогою фішок, користуючись термінами «звук»,  «слово», «голосний», «приголосний твердий»,«приголосний м’який»; удосконалювати вміння послідовно виділяти кожен звук у слові, визначати його порядок та давати змістовну характеристику; розвивати фонематичний слух, зв’язне мовлення, увагу та мислення; виховувати інтерес та прагнення проводити звуковий аналіз слів.
МАТЕРІАЛ: 
велике «ПІАНІНО» на якому зображені клавіші, зверху над клавішами розташовані цифри у певному порядку,над цифрами – велика кишеня для предметного малюнка, внизу розташовані кишеньки для фішок звукового аналізу.
ХІД ГРИ: 
Вихователь звертає увагу дітей на демонстраційний матеріал – «піаніно»:
- Подивіться, діти, яке у мене є піаніно. На ньому, як на звичайному - є клавіші. Але,це піаніно незвичайне: воно не грає музики, а «грає» різні слова. Кожна клавіша – це окремий звук слова. Подивіться і послухайте як я буду грати слово.
Вихователь промовляє по звуках слово та демонструє «гру» на піаніно пальчиками, натискаючи  клавішу на кожен звук.
Зображення цифр допоможе дитині визначити кількість звуків у слові та орієнтуватися у їх порядку та послідовності,характеризуючи окремо кожен звук.
Вчитель,спостерігаючи за роботою вихователя,спираючись на отримані знання,має можливість урізноманітнити етапи звуко-буквеного аналізу слова,а саме:
*утворення нових слів ,шляхом зміни одного звука(букви),що сприяє розвитку у дітей швидкості міркування,логічного мислення,залучає до пошукової роботи
МАК-ЛАК-РАК-РІК-ПІК-СІК
*гра «Добавлянка»:
МА-мама,мала,марка,маса,масло,малина.
*введення слова в речення;
*складання речення зі слів,кожне з яких починається з [м]:
Мама мила малину.
Вчитель має змогу продовжити роботу вихователя на заняттях з майбутніми першокласниками у таких напрямках:
*математичний(лічба квітів,пелюсток,порівняння,утворення квітки з геометричних фігур,встановлення відповідності між числом і цифрою;
*розвиток моторики (штрихування квітки,крап кування,обведення контурів,пропис окремих елементів;
*розвиток звязного мовлення(добір слів-ознак,слів –дій,побудова речень,складання опису квітки за запитаннями,
             Складання розповіді за питаннями (створення сюжетної картини):
              У полі розквітли маки..
              Доберемо слова –ознаки ,які маки?(мал.маків)
             Доберемо слова-дії,що роблять маки?(мал.листочків)
              Хто літає над квітами?(мал.метелика,бджілки)
              Що зігріває квіти?(мал.сонця)
                                       Описание: Удалённая работа Работа фрилансера Муртазаев Александр Free_design иллюстрация солнышкоОписание: Маки подушка

             Хто може повторити нашу розповідь повністю?
Така побудова програм дошкільних закладів і школи сприяє повноцінному і всебічному розвитку особистості дитини, зокрема її мовленнєвої діяльності.
Наступність між дошкільною освітою та початковою полягає у:
*співпраці вихователя та вчителя;
*співпраці дитячих колективів;
*співпраці вчителя з батьками майбутніх першокласників(консультації для батьків,батьківські збори).Перші батьківські збори були присвячені аспектам готовності дітей до школи.

                Перегляд слайдів.

Немає коментарів:

Дописати коментар