Формувальне оцінювання,приклади застосування
(практичне завдання)
1.Самооцінка в кінці
уроку
- Яким було
завдання?
- Вдалося
виконати завдання?
- Завдання
виконано правильно чи не зовсім?
- Завдання
виконано самостійно чи з допомогою вчителя?
2.Рефлексія в кінці
уроку
- Що запам’ятав нового ?
- Що з почутого
на уроці ти вже знав?
- Що було цікаво
,складно?
- За що можна
похвалити себе,однокласника,вчителя?
- Для чого тобі
потрібен цей урок?
3.Зворотній зв’язок. Вправа «Відкритий мікрофон»
- Я знаю.
- Я можу.
- Я роблю.
4. « Чарівна
лінійка»(самооцінка роботи в зошиті) На лінійці учні самі вибирають критерій ,за яким
хочуть себе оцінити, ставлять відмітку ( можуть ставити відмітку батьки,
вчитель)
5. « Світлофор успіху» (робота на уроці)
Червоний-
потрібна допомога , сам не впораюсь.
Жовтий – виконав
завдання з підказками.
Зелений –
завдання виконав правильно,самостійно,працював активно.
6.Зворотній зв’язок.
« Знаю-Хочу знати-Дізнався»
У стовпчик «З»-
поставити плюсик;учні промовляють те , що вже знали з теми. У стовпчик «Х»-чого
хотіли дізнатися під час уроку.
У стовпчик «
Д»-що дізналися під час уроку.
7.Рефлексійна вправа «
Веселка» На дошці
прикріплено веселку, на парті у кожного учня 7 кольорів веселки. Кожен учень
має право вибрати кольорову смужечку
,відповідно до того,як він(вона) працювали на уроці. Діти прикріплюють смужки
до веселки.
Червона смужка-я не міг(не могла),я не хотів (я не хотіла).
Помаранчева - я хотів(хотіла) це робити, але не вдалося.
Жовта
– я робив(робила) з допомогою.
Зелена –
я робив(робила), хоча були помилки.
Блакитна –
я це зробив(зробила), але не відразу.
Синя –
я це зробив(зробила).
Фіолетова – це було дуже просто!
Компоненти
формувального оцінювання:
-цілепокладання;
-розробка критеріїв;
-зворотній зв’язок;
-само-, взаємооцінювання.
Вчитель, який використовує формувальне оцінювання:
·
Визначає цілі уроку та формулює їх зрозумілою для учня мовою.
•
Встановлює разом з учнями критерії оцінювання, тобто те, що буде братися до
уваги під час оцінки роботи учня .
•
Розрізняє
функції підсумкової та формуючої оцінки .
•
Використовує ефективний зворотний зв’язок.
•
Створює навчальну атмосферу, працюючи з учнями та батьками.
•
Може формулювати ключові запитання.
•
Впроваджує самооцінку та дружню оцінку.
Немає коментарів:
Дописати коментар